تشویش

تشویش، بنیاد احوالات انسان است

تشویش

تشویش، بنیاد احوالات انسان است

تشویش

انتخاب اصلح

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲ ق.ظ

 

می خواهیم در انتخابات به کاندیدای اصلح رأی دهیم.

اما کمتر از خود می پرسیم که اصلاً معیار صلاحیت یا عدم صلاحیت چیست؟!

و وقتی معیار صلاحیت، مبهم باشد، چطور اصلح مشخص خواهد شد؟!

(ادامه مطلبی در کار نیست. همین چند خط برای آنها که اهل فکر هستند، کفایت می کند)

.

  • ۹۲/۰۲/۲۱
  • صادق دهقانی

نظرات  (۳)

  • سید محمد صالحی
  • این لغت انتخاب اصلح من رو به یاد بقا اصلح در نظریه داروین انداخت.

    راستی من سایت eirib.ir که سایت اختصاصی صدا و سیما برای انتخابات هست رو راه اندازی کردم.
    سری بزنید شاید منجر به بقا اصلح شد (چشمک)
    موفق باشید
    به هر حال چند چیز مسلم است اول اینکه انتخابات برگزار میشود بعد اینکه یکی بالاخره رئی جمهور میشود نتیجتا ما چاره ای نداریم در بین نامزدها کسی را انتخاب کنیم که ضررش برای انقلاب کمتر باشد حداقل قبول داشته باشد میشود بر اساس مبانی دینی هم کشور را اداره کرد درست است حالا هنوز نسخه ندارد به قول استاد معظم و معزز استاد زیبا کلام بعد از 30 سال موسس امام خمینی که با بودجه دولتی یا ملی اداره میشود چه نسخه ای تهیه کرد بنده اضافه میکنم دانشگاه امام صادق ایضا و حوزه های محترم هم خیلی ایضا ولی حداقل بعضی از کاندیداها قبول دارند اینکار شدنی است ولی بعضی کاندیداها مانند رفسنجانی اصلا قبول دارند نشدنی است و همان بحث ژاپن اسلامی و مالزی و ترکیه
    این مناظره بین دکتر زیبا کلام و استاد فیاض هم خواندنی است
    لینک مناظره
    پاسخ:
    دهقانی:

    اساساً صحبت های فیاض بیشتر به شطحیات تشابه دارد.

    دکتر زیبا کلام هم علی رغم این که تلاش می کند عقلایی به مسائل نگاه کند، اما این مسأله فقط در حد حرف است و در نهایت به مسأله احساسی نگاه می کند.

    و آن هم احساس شیفتگی به مدرنیته است.

    معتقدم از توسعه گریزی نیست.

    اما شیفتگی در برابر توسعه موجب می شود که ما به توسعه نرسیم و تنها ظاهر توسعه را ببینیم و ایجاد کنیم.


    منظور من تایید سخنان زیبا کلام و فیاض نبود البته انها یک مطلب را درست میگویند و ان اینکه اکثر مسئولان ما واقعا اعتقاد جدی به این ندارند که میشود با مبانی دینی هم بنیادهای اقتصادی و غیره را طراحی کرد البته احمدی نژاد تا حد خوبی این مطلب را قبول داشت ولی مهم این است که جاهایی مثل حوزه و دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه امام صادق و موسسه امام بتوانند انرا طراحی کنند تا مجری ان هم پیدا شود والا اگر کسی فکر کند با مبانی دینی نمیوشد طرح اقتصادی ارائه داد در اصل غدیر را نفی کرده ما همانطور که سنی های متشیع داریم شیعه های متسنن هم مانند امثال زیبا کلام داریم زمانی ما شیفته توسعه نمیشویم که حداقل قبول داشته باشیم راه انقلاب از راه غرب جداست و تا حدی سعی کنیم واژه هایی مانند توسعه را در بستر اسلام تعریف کنیم ولی امثال هاشمی با اینکه نان امام جعفر صادق را خورده اند و عمامه پیامبر را بر سر گذاشته اند از لبرالها هم لیبرال ترند و نقطه اشتراک فیاض و زیبا کلام دراین بود که هنوز روحیات یکسری مسئولان تغییر نکرده واقعا هاشمی همان رضا خان است منتهی در بستر انقلاب اسلامی